fredag 27. juli 2012

Mett, mett og atter mett!!




I dag var det min tur til å lage middag. Etter måneder hvor mannen har laget middag og stått for det meste av kokkeleringen så var jeg i form nok til både handling og matlaging :)

Jeg fikk en fantastisk god oppskrift av Nr.13  og jeg angrer ikke, for å si det sånn. Steike for en god saus, mm!! Den kommer til å bli laget mange ganger i dette huset!

Jeg stekte kyllingfileter på vanlig måte og krydret med det som falt inn i hodet mitt :) Smørdampet brokkoli og blomkål, kokte ris og lagde sausen.

* 2 dl fløte
* 1 dl utblandet hønsebuljong
Kok dette opp.

* Ha i en ts sennep
* 2 ss soyaolje
* Salt
* Pepper
* 2 ts maizenna som er utrørt i litt vann.
* Ha oppi skjært sopp og paprika
Kok opp på nytt

Dette ble mmmm så godt!! Det ble litt rester igjen av grønnsakene, risen og sausen. Tror jaggu jeg må prøve å presse det ned før noen andre spiser det, he he he!!

Nå begynner So you think you can dance så får slå på tven! Ha en god helg alle sammen!! :)
Og pst, jeg har ikke glemt at jeg skal poste inn sommerbilder og litt diverse nyinnkjøp. Har bare ikke fått tiden enda ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar